Vi bytter julegaver frem til d. 11. januar 2019
  
Du har ingen varer i kurven

FAQ

På denne side kan du finde alle de informationer, du kan have brug for som kunde hos fenomen.dk. Har du spørgsmål, du ikke kan finde svar på her, er du altid velkommen til at kontakte os via mail info@fenomen.dk eller på telefon 70 215 000.
 

Kan du lægge en vare i kurven, så har vi den den på lager.
Bestiller du på en hverdag inden kl 13.30, så sender vi samme dag!


Hvor meget koster det at få sendt varer fra Fenomen.dk?
PostNord Pakkeshop: 29,00 kr.
Erhversadresse: 39,00 kr.
Privatadresse: 59,00 kr.


Hvor lang leveringstid er på Fenomen.dk?
Vi har dag-til-dag levering, dvs. bestiller du inden kl. 13.30 og betaler med kreditkort, så bliver din ordre afsendt fra vores lager samme dag (hverdage).
Undtagelsen er de få dage om året vi har ferielukket – men det vil du blive orienteret om via store bannere på samtlige sider.

Er alle varerne på lager?
Ja, alt hvad du kan se er på lager.
Der kan forekomme enkelte undtagelser, i så fald har vi specifikt angivet en forventet leveringstid under det pågældende produkt.

Skal jeg selv hente pakken på posthuset?
Vi sender din ordre med PostNord og du har mulighed for selv at vælge hvad du ønsker.
Det er billigere at få sendt uden omdeling, så hvis du alligevel kører forbi en pakkeboks eller posthus, så kan du afhente den der og spare penge.
Du kan naturligvis også vælge at få sendt direkte hjem til din privatadresse eller arbejdsplads.


Kan jeg få sendt til en anden adresse?
Du kan sagtens få leveret til f.eks. dit arbejde. Under ordreafgivelse er der mulighed for at vælge dette, og du kan taste den ønskede leveringsadresse.
Køber du en gave kan vi også sende direkte til modtager, under ordreafgivelse vælger du ”anden leveringsadresse” og taster den ønskede adresse.
Her vil der ikke blive sendt faktura med.

Betaling via EAN-nummer - en offentlig institution?
Det er ikke noget problem - vi opretter en elektronisk faktura.
Du kan selv oprette ordren og vælge "EAN" under betalingsmodulet - her taster du dit EAN nummer ind ved ordreafgivelsen.

Sender I faktura med hvis det er en gave?
Nej, hvis du får sendt til en anden leveringsadresse, som ikke er til dig selv, så sender vi ikke faktura med gaven.

Kan jeg hente min bestilling og sparer fragtomkostningerne?
Ja, efter aftale må du meget gerne komme forbi og afhente selv, vi skal blot have det aftalt forinden.

Hvilke kreditkort kan jeg betale med på Fenomen.dk?
Du kan betale med Dankort, VisaDankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners, American Express, Eurocard, JCB, Forbrugsforeningen.

Jeg ønsker at returnere – hvad gør jeg?
Du har 30 dages fuld returret på de varer du har købt, og ønsker du at benytte det, skal du sende til følgende adresse:

Viabella
Hjarbækvej 65
8831 Løgstrup

Sammen med kopi af faktura ELLER ordrebekræftelse – pengene returneres derefter til det anvendte betalingskort.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

VIGTIGT: hvis varen er i emballage skal denne selvfølgelig være intakt for at pengene kan tilbagebetales eller varen kan ombyttes.

Og det er ikke nok at sende varen egen emballage/gaveæske, der skal en papkasse eller anden beskyttelse omkring varen, for at beskytte denne.
Vær opmærksom på at original emballage er intakt ved returnering, varens værdi forringes, hvis der f.eks. er skrevet på emballagen, eller der er at tape på, eller du bruge den til forsendelse. Anvend forsendelseskasse, det er ikke nok at sende varen i plastikpose. Ved værdiforringelsen kan vi være nødsaget til at trække op til 50% af varens værdi.

Kan jeg købe en returlabel ved jer?
Ja, det kan du da :-) Du skal bare ringe eller skrive til mig, så ordner vi det - du modtager en pakkelabel til PostNord pr. mail. Den skal sættes på pakken, som indleveres til PostNord. Vupti - dejlig nemt :-)
Prisen for pakkelablen modregnes i tilbagebetalingen - prisen afhænger af din pakke, men du vil altid få prisen oplyst, når du får tilsendt en label.


Hvor lang tid går der før jeg får penge tilbage for returnerede varer?
Vi tilstræber at tilbagebetale dine penge så hurtigt som muligt – og ofte vil de være registreret på din konto efter 2-6 hverdage. Ifølge Forbrugerombudsmanden skal vi tilbage betale dine penge indenfor 30 dage.

Fragtomkostninger ved ombytning?
Ønsker du din vare byttet til noget andet er fragtomkostningerne de normale kr. 39,- som ved almindelig bestilling. Beløbet kan overføres til vores bankkonto eller købes med betalingskort via link vi sender til dig.

Der er fejl på min vare?
Ups – vi checker alle varer inden de forlader lageret men selvfølgelig kan der være smuttere eller fragt skader.
Ved fejl skal du hurtigst muligt kontakte os, så vi kan aftale det videre forløb. Ønsker vi varen retur, så dækker vi portoen ved, at vi sender dig en returpakkelabel du skal bruge til returneringen.
Ved reklamationer SKAL kopi af faktura eller ordrebekræftelse sendes med, så vi kan spore din levering.


Min bestilling er ikke kommet endnu?
God ide at checke din ordrebekræftelse du har modtaget fra os omkring korrekt indtastet adresse, samt tydelig navn på postkasse eller dør.
Størstedelen af forsinkelser skyldes forkert indtastet info eller mangelfuld eller manglende navn på postkasse.
Vi giver PostNord 1 uge til at levere, har du stadig ikke modtaget din bestilling efterlyser vi forsendelsen og aftaler det nærmere forløb.

Kan jeg få leveret til Pakkeboks?
Ikke noget problem – du vælger blot punktet "Levering tæt på dig" og markere hvilken Pakkeboks du ønsker.
Og selvfølgelige sikre dig, at pakken ikke overskrider deres max mål for pakker til Pakkeboks. Der er ikke altid plads i pakkeboksen, i så fald vil din pakke kunne afhentes i en butik med udleveringssted i nærheden af dig.